Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Kruk-Lasocka Joanna
(3)
Sekułowicz Małgorzata
(3)
Gołębniak Bogusława Dorota
(2)
Cervinkova Hana
(1)
Chmiel Teresa Bogusława
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Krajewski Jacek
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława. między pozorami a refleksyjną zmianą
(1)
Pereświet-Sołtan Anetta
(1)
Starnawski Marcin
(1)
Zamorska Beata
(1)
Červinková Hana
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Edukacja
(3)
Nauczyciele
(3)
Ruchy
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Demokracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciel
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Rodzice
(1)
Uczniowie
(1)
Zmęczenie
(1)
autyzm
(1)
dziecko upośledzone
(1)
mózg
(1)
młodzież szkolna
(1)
orientacja przestrzenna
(1)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczność i Profesjonalizm)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej https://opub.dsw.edu.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43993, W.43992 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczność i Profesjonalizm)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej https://opub.dsw.edu.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43989 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczność i Profesjonalizm)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej https://opub.dsw.edu.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43987, W.43986 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczność i Profesjonalizm)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej https://opub.dsw.edu.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43995, W.43994 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczność i Profesjonalizm)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej https://opub.dsw.edu.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43985, W.43984 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praktyczność i Profesjonalizm)
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej https://opub.dsw.edu.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43991, W.43990 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40259 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Od autora; Wstęp; Rozdział 1. Zespół mózgowego porażenia dziecięcego ( MPD ); 1. Ogólna charakterystyka mózgowego porażenia dziecięcego; 1.1. Pojęcie mózgowego porażenia dziecięcego; 1.2. Częstość występowania i przyczyny mózgowego porażenia dziecięcego; 2. Zespoły neurologiczne mózgowego porażenia dziecięcego; 2.1. Zespół pramidowy; 2.2. Zespół pozapiramidowy; 2.3. Zespół móżdżkowy; 3. Postacie mózgowego porażenia dziecięcego według T. Ingrama; 3.1. Obustronne porażenie kurczowe ( diplegia spastica ); 3.2. Połowicze porażenie kurczowe ( hemiplegia spastica ); 3.3. Obustronne porażenie połowicze ( hemiplegia bilateralis ); 3.4. Postać móżdżkowa ( ataxia ); 3.5. Postać pozapiramidalna ( dyskinesiae ); 3.6. Postacie mieszane; 4. Zaburzenia współwystępujące z mózgowym porażeniem dziecięcym; 4.1. Zaburzenia mowy; 4.2. Zaburzenia wzroku; 4.3. Zaburzenia słuchu; 4.4. Padaczka; 4.5. Zaburzenia emocjonalne i koncentracji uwagi; Rozdział 2. Schemat ciała i orientacja przestrzenna; 1. Percepcja obrazu i schemat ciała; 2. Somatogeneza; 3. Nabywanie schematu ciała w rozwoju dziecka; 4. Związek między lateralizacją, orientacją w schemacie ciała i przestrzeni; Rozdział 3. Badania własne; 1. Problem, pytania badawcze, hipotezy; 2. Metody; 2.1. Model metodologiczny; 2.2. Test Schematu Ciała; 2.3. Próby Piageta - Heada; 2.4. Próby Zazzo; 2.5. Metoda analizy statystycznej; 3. Analiza dokumentacji lekarskiej, psychologicznej i szkolnej; 4. Informacje o środowisku rodzinnym dziecka; 5. Kryteria doboru osób badanych, miejsce badań oraz charakterystyka badanych grup; Rozdział 4. Analiza orientacji przestrzennej badanych dzieci; 1. Orientacja przestrzenna w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej oraz w dwu grupach dzieci niepełnosprawnych i zdrowych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 1.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD w grupie młodszej ( 7;0-8;6 ) i grupie starszej ( 8;6-12;3 ) oraz w grupie dzieci z MPD i kontrolnej; 1.2. Rozpoznawanie i wybór oraz lokalizacja we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji, reprodukcji ) ciała i twarzy en face, a także profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej, jak również u dzieci niepełnosprawnych w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3; 2. Funkcjonowanie poznawcze w różnych postaciach porażenia mózgowego; 2.1. Lokalizacja schematu ciała na płaszczyźnie przez dzieci z różnymi postaciami porażenia mózgowego; 3. Dominacja stronna a orientacja przestrzenna; 3.1. Orientacja przestrzenna w próbach Piageta - Heada u dzieci z MPD i w grupie kontrolnej ze skrzyżowaną lateralizacją; 3.2. Rozpoznawanie i nazywanie części ciała i twarzy en face oraz wybór profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.3. Orientacja przestrzenna w lokalizacji we wszystkich fazach ( ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ) Schematu Ciała w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.4. Rozmieszczenie na płaszczyźnie en face ciała i twarzy oraz profilu ciała i twarzy w grupie dzieci z MPD i kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; 3.5. Typ błędów oraz różnice w lokalizacji schematu ciała na płaszczyźnie w grupie dzieci z MPD i kontrolnej oraz charakterystyczne właściwości przestrzennej lokalizacji dzieci niepełnosprawnych zlateralizowanych skrzyżowanie; Podsumowanie wyników i dyskusja; Bibliografia; Wykaz tabel i wykresów; Aneks ( 16 tabel przedstawiających graficzną i procentową ilustrację błędów lokalizacyjnych w schemacie ciała w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną; Zestawienie wyników badań we wszystkich fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała en face o profilu w grupie MPD i grupie kontrolnej; Zestawienie wyników badań w poszczególnych fazach lokalizacyjnych testu Schematu Ciała na płaszczyźnie oraz ogółem en face ciała i profilu ciała w młodszej i starszej grupie z MPD; Wyniki badań orientacji przestrzennej za pomocą testu Piageta " prawa-lewa " i prób Heada " ręka-oko-ucho " w grupie dzieci z MPD w wieku 7;0-8;6 i 8;6-12;3 oraz w grupie dzieci z MPD i grupie kontrolnej; Wyniki badań grupy dzieci z MPD, grupy kontrolnej i dzieci z MPD w wieku [7;0-8;6 i 8;6-12;3] w rozpoznawaniu en face ciała i twarzy oraz w wyborze profilu ciała i twarzy we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach testu Schematu Ciała; Wyniki badań dzieci z MPD i grupy kontrolnej z lateralizacją skrzyżowaną we wszystkich fazach [ ewokacji, konstrukcji i reprodukcji ] w poszczególnych etapach Schematu Ciała [ + Instrukcje do poszczególnych testów wg wzoru testu de Schema Corporel - MK ] ); Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40651, W.40649, W.40650 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej)
Streszczenie: W poszukiwaniu emancypacyjno-transformacyjnego wymiaru badań pedagogicznych i antropologicznych (Bogusława D. Gołębniak, Hana Červinková) CZĘŚĆ PIERWSZA ŹRÓDŁA KURT LEWIN, Badania w działaniu a problemy mniejszości (przeł. Rozalia Ligus) SOL TAX, Projekt Lisy (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk) CZĘŚĆ DRUGA BADANIA W DZIAŁANIU – PERSPEKTYWY TEORETYCZNE WILFRED CARR, Filozofia, metodologia i badania w działaniu (przeł. Katarzyna Liszka) STEPHEN KEMMIS, Teoria krytyczna i uczestniczące badania w działaniu (przeł. Katarzyna Liszka) GERALD I. SUSMAN, ROGER D. EVERED, Ocena naukowych walorów badań w działaniu (przeł. Maja Lavergne) PETER REASON, WILLIAM R. TORBERT, Zwrot działaniowy. Ku transformacyjnej nauce społecznej (przeł. Maja Lavergne) CZĘŚĆ TRZECIA PEDAGOGIKA ZAANGAŻOWANA I EDUKACYJNE BADANIA W DZIAŁANIU A. Studia przypadku JOHN ELLIOTT, Używając badań do ulepszenia praktyki: koncepcja praktyki opartej na danych empirycznych (przeł. Katarzyna Liszka) KRIS D. GUTIÉRREZ, BARBARA ROGOFF, Kulturowe sposoby uczenia się: cechy indywidualne czy repertuary praktyki (przeł. Rozalia Ligus) RENNIE JOHNSTON, Etyka, badania emancypacyjne i bezrobocie (przeł. Adrianna Nizińska) B. Refleksje ORLANDO FALS BORDA, Uczestniczące badania (w działaniu) w teorii społecznej: pochodzenie i wyzwania (przeł. Maja Lavergne) DONALDO P. MACEDO, PAULO FREIRE, Dialog: kultura, język i rasa (przeł. Marcin Starnawski) CZĘŚĆ CZWARTA ANTROPOLOGIA ZAANGAŻOWANA A. Wokół Sola Taxa DOUGLAS E. FOLEY, Projekt Lisy. Rewizja (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk) JOHN W. BENNETT, Antropologia stosowana i antropologia w działaniu. Aspekty ideologiczne i pojęciowe (przeł. Agnieszka Kosciańska i Michał Petryk) B. Wiedza usytuowana, krytyka, działanie GEORGE E. MARCUS, MICHAEL M.J. FISCHER, Repatriacja antropologii jako krytyki kulturowej (przeł. Izabela Kołbon) TERRY TURNER, Antropologia jako reality show i jako koprodukcja. Wewnętrzne związki między teorią a aktywizmem (przeł. Maja Lavergne) DONNA HARAWAY, Wiedze umiejscowione. Zagadnienie nauki w feminizmiei przywilej stronniczej perspektywy (przeł. Małgorzata Głowania i Dominika Ferens) NANCY SCHEPER-HUGHES, Prymat etyki. Perspektywa walczącej antropologii (przeł. Katarzyna Liszka) PAULINE LIPMAN, Etnografia edukacyjna i polityka globalizacji, wojny i oporu (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk) LUKE E. LASSITER, Etnografia współpracująca i antropologia publiczna (przeł. Agnieszka Kościańska i Michał Petryk)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43715 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp Część I Psychomotoryka w ujęciu interdyscyplinarnym Renate Zimmer Psychomotoryka – droga do całościowego wspierania dzieci Jacek Krajewski Psychomotoryka jako koncepcja wspierania rozwoju dziecka – kierunki poszukiwań Zofia Kułakowska, Jolanta Gnitecka Psychomotoryka w ujęciu neurologicznym Andrzej Majewski Dlaczego psychomotoryka? Joanna Kruk-Lasocka Psychomotoryczna obserwacja Ludwika Sadowska, Małgorzata Skórczyńska, Anna Maria Choińska, Henryk Filipowski, Marlena Maćkowiak, Ewa Otręba, Roksana Bibrowska Czynniki warunkujące tworzenie się więzi między matką i dzieckiem niepełnosprawnym w świetle obserwacji własnych Część II Psychomotoryczne podstawy rozwoju dziecka Marta Bogdanowicz Zaburzenia funkcji poznawczych i ruchowych oraz ich integracja percepcyjno-motoryczna: diagnoza i terapia Alina Czapiga Rozwój psychoruchowy małego dziecka: uwarunkowania, mechanizmy i dynamika zmian Pia Deiman, Ursula Kastner-Koller Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Wspieranie zdolności motorycznych i wizualnych Iwona Jagoszewska Sprawność motoryczna dzieci głuchych a wybrane aspekty oddziaływania rehabilitacyjnego Aniela Korzon Konsekwencje zaburzenia zmysłu równowagi w rehabilitacji osób z wadą słuchu Barbara Winczura Dlaczego on tak ciągle się kołysze i macha rękami? Stereotypowe zachowania ruchowe w autyzmie Marzenna Zaorska Specyfika rozwoju małego głuchoniewidomego dziecka w poglądach wybranych współczesnych polskich oraz rosyjskich pedagogów i psychologów specjalnych Część III Psychomotoryczne wspieranie rozwoju dziecka Bożena Bartosik, Ludwika Sadowska, Anna Maria Choińska Znaczenie terapii psychomotorycznej dla rozwoju społecznego dzieci z zespołem Downa Małgorzata Łapeta, Agnieszka Blok, Ewa Chabik Dogoterapia w Integracji Sensorycznej w Niepublicznym Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Jana Pawła II przy ZOL dla Dzieci w Jaszkotlu koło Wrocławia Agnieszka Drzazga Stymulacja polisensoryczna dziecka niepełnosprawnego w Sali Doświadczania Świata a psychomotoryka Iwona Hołub Terapia czaszkowo-krzyżowa w pracy z dziećmi o subtelnych trudnościach w komunikacji Daria Jodzis Poziom sprawności językowej u dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej – doniesienia z badań Marta Jósewicz Metodyka zuchowa – antidotum na popkulturę Krystyna Moczia, Teresa Galińska Popularność „Porannego kręgu” w przedszkolach ogólnodostępnych i integracyjnych Część IV Psychomotoryka w trosce o dobrostan człowieka dorosłego Lesław Kulmatycki Relacja ciało-umysł podczas kreatywnej ekspresji ruchowej Lesław Kulmatycki Wizualizacja i praca z ciałem jako propozycja relaksacji Ewa Moroch Ciało świadome – ciałem poruszonym. O potrzebie relaksu zawodników sportowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43717 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43130, W.43131 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Prolog Od autorki ROZDZIAŁ I. Rodzice dzieci z niepełnosprawnością w sytuacji stresu 1. Wybrane koncepcje stresu 2. Specyfika funkcjonowania rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju pod wpływem chronicznego stresu – utrudnienia, problemy, adaptacja 3. Rodzaj zaburzenia w rozwoju u dziecka jako czynnik stresu rodzicielskiego ROZDZIAŁ II. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju 1. Wybrane koncepcje radzenia sobie ze stresem 1.1. Radzenie sobie ze stresem w ujęciu Lazarusa 1.2. Teoria zasobów Hobfolla 1.3. Koncepcja kosztów psychologicznych Ratajczak 1.4. Koncepcja salutogenezy Antonovsky’ego 1.5. Koncepcja resilience w radzeniu sobie ze stresem 1.6. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie 1.7. Rola czynników indywidualnych i sytuacyjnych dla przebiegu efektywności radzenia sobie 2. Radzenie sobie ze stresem rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju – analiza wybranych badań 2.1. Wsparcie społeczne i umiejscowienie kontroli jako moderatory stresu i radzenia sobie rodziców 2.2. Wiek dziecka a stres rodzicielski i utrudnienia w radzeniu sobie 2.3. Różnice w odczuwaniu stresu i problemach w radzeniu sobie matek i ojców dzieci z zaburzeniami w rozwoju ROZDZIAŁ III. Wypalanie się sił rodziców dzieci z zaburzeniami w rozwoju 1. Wypalenie – wybrane definicje i koncepcje teoretyczne 1.1. Zespół wypalenia jako wielowymiarowy model wg Maslach 1.2. Zespół wypalenia jako nieudane poszukiwanie egzystencjalnego znaczenia wg Pines 1.3. Zespół wypalenia jako zakłócony model działania wg Burischa 1.4. Zespół wypalenia jako brak zasobów wg Hobfolla 2. Wypalanie się sił u rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju – przegląd dotychczasowych badań ROZDZIAŁ IV. Uzasadnienie stanowiska badawczego 1. Cel badań 2. Model i zmienne 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze 4. Organizacja i przebieg badań, sposób doboru grupy badawczej 5. Charakterystyka badanej grupy 6. Statystyczna ocena rzetelności użytych narzędzi pomiarowych ROZDZIAŁ V. Wypalenie rodzicielskie – wyniki badań 1. Współczynniki wypalenia – wyczerpanie i bezsilność – w zależności od zmiennych socjodemograficznych 1.1. Analiza wartości średnich 1.2. Analiza korelacji 2. Typologia wypalenia – analiza skupień 2.1. Analiza rozmiarów wypalenia rodzicielskiego dla matek i ojców 2.2. Wartości odczuwanego stresu 2.3. Radzenie sobie 2.4. Rola wsparcia społecznego 2.5. Poczucie własnej skuteczności 2.6. Poczucie umiejscowienia kontroli 2.7. Poczucie satysfakcji z życia i jakość życia 2.8. Percepcja kryzysu rodzinnego 2.8.1. Wewnątrzrodzinne sposoby radzenia sobie 2.8.2. Zewnętrzne sposoby radzenia sobie 3. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza korelacji 3.1. Wypalenie a odczuwany stres i strategie radzenia sobie 3.2. Wypalenie a wsparcie społeczne, poczucie własnej skuteczności, satysfakcja z życia, umiejscowienie kontroli i jakość życia 3.3. Wypalenie a strategie zmagania się z kryzysem rodzinnym 4. Zależność wyczerpania i bezsilności od zmiennych środowiskowych i osobowościowych – analiza wielorakiej regresji liniowej 5. Rozwój wypalenia rodzicielskiego w czasie – modelowanie dynamiki procesu ROZDZIAŁ VI. Podsumowanie i wnioski końcowe ANEKS 1. Konstrukcja i charakterystyka narzędzia do badania wypalenia rodziców – Kwestionariusza Wypalenia Rodzicielskiego ANEKS 2. Zestawienie ważniejszych danych statystycznych 1. Statystyki opisowe – badana grupa ogółem 2. Statystyki opisowe – matki 3. Statystyki opisowe – ojcowie 4. Statystyki opisowe – 4 skupienia / badana grupa ogółem 5. Statystyki opisowe – 4 skupienia / matki 6. Statystyki opisowe – 4 skupienia / ojcowie 7. Korelacje liniowe Pearsona pomiędzy WE i BS a zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43982, W.43983 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43220, W.43221 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej